loading...

مسائل برقي و كامپيوتري

بازدید : 27
11 زمان : 1399:2

پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها و كلا روزهايي كه تعطيلي و جشن است، همه سعي ‌مي‌كنند كه تر و تميز باشند و لباس‌هاي نو و قشنگشان را بپوشند. به مهماني بروند و يك روز عالي را با خانواده بگذرانند. در آپارتمان ما هم همينطور است.

همه‌ي ساكنين در روزهاي عيد و تعطيلي به جنب و جوش ‌مي‌افتند و رفت و آمد‌ها زياد ‌مي‌شود. اما در آپارتمان ما كسي برنده است كه زودتر از ديگران اقدام به حمام رفتن كند. اول صبح آب داغ داغ است اما بيچاره آن كسي كه طرف‌هاي ظهر تصميم بگيرد برود حمام. آب، سرد سرد شده و در اين صورت يا بايد با همان آب سرد حمام كند يا بايد كاسه كاسه آب گرم بر سرش بريزد. خلاصه دردسر ‌مي‌شود.

تفاوت پكيج و موتورخانه

موتورخانه ما در زيرزمين قرار دارد. اگر يك وقتي ايرادي براي آن پيش بيايد، همه باهم آب گرم نداريم. يا مثلا در فصل زمستان كه شوفاژها روشن ‌مي‌شوند و موتورخانه زياد كار ‌مي‌كند، خيلي پيش ‌مي‌آيد كه خراب ‌مي‌شود. اما چاره چيست؟ پيكيج! به جاي تحمل دردسرهاي موتورخانه مركزي ‌مي‌توانيد براي هر واحد به صورت جداگانه از پكيج استفاده كنيد.

بازدید : 83
11 زمان : 1399:2

در قسمت قبل سرويس كولر آبي با مقدمات سرويس و كولر آبي آشنا شديم. مطالبي چون اجزاي تشكيل دهنده كولر آبي مثل پوشال، موتور كولر آبي ، پمپ و... بيان شد و همچنين دو مرحله از سرويس كولر آبي تشريح شد. در اين قسمت قصد داريم به مراحل بعدي در سرويس و نگهداري كولر خانه يا شركت‌ شما بپردازيم. پيشنهاد مي‌كنيم حتماً قبل از مطالعه اين مقاله، قسمت اول را مطالعه كنيد.

بازدید : 33
11 زمان : 1399:2

ژنراتور يا موتوربرق دستگاهي براي مواقع ضروري است. دستگاهي كه از انرژي مكانيكي، انرژي الكتريكي توليد مي‌كند. از ژنراتور ، درهتل‌ها، كارخانه‌ها، بيمارستان‌ها، ادارات دولتي، وسايل نقليه‌اي مانند قطار، كشتي، منازل و... اكثرا هم درمواقع ضروري استفاده مي‌شود. ژنراتور هم مانند هر دستگاه ديگري اجزاي تشكيل دهنده‌اي دارد. اجزاي اصلي تشكيل دهنده ژنراتور به شش دسته كلي تقسيم مي‌شود، كه مختصرا به تعريف آن‌ها مي‌پردازيم:

بازدید : 30
11 زمان : 1399:2

با توجه به محدوديت منابع سوخت هاي فسيلي و هسته اي و پيش بيني هاي انجام شده در خصوص روند رو به رشد تقاضاي انرژي در دنيا و از طرفي اثرات مخرب زيست محيطي در صورت استفاده غيراصولي و نامتعارف از اين منابع، انرژي هاي تجديد پذير ( مثل انرژي خورشيدي ) در آينده اي نه چندان دور، يكي از منابع اصلي تامين انرژي جهان خواهند بود.

امروزه اكثر كشورهاي جهان در صدد جايگزيني انرژي هاي تجديد پذير (انرژي هاي نو) به جاي سوخت هاي فسيلي و هسته اي هستند و علاوه بر آن با توجه به روند سياست گذاري هاي جهاني در خصوص تلاش براي كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي، گسترش استفاده از انرژي هاي تجديد پذير با سرعت بالايي در حال پيشروي است. از انواع انرژي هاي تجديد پذير مي توان به انرژي خورشيدي ، انرژي بادي، انرژي زمين گرمايي، انرژي آبي، انرژي زيست توده و انرژي امواج جزر و مد اشاره كرد.

در حال حاضر يكي از پركاربردترين انواع اين انرژي، انرژي خورشيدي است. با استفاده از اين انرژي مي توان از نور خورشيد به منظور تأمين برق استفاده كرد. از ديگر كاربردهاي انرژي خورشيدي استفاده از نور خورشيد جهت گرمايش است. اين انرژي داراي مزاياي زيادي است كه از آن جمله مي توان به در دسترس بودن انرژي، رايگان بودن منبع انرژي و عدم توليد آلودگي اشاره كرد. در ادامه به شرح كلي اين سيستم ها و انواع آن پرداخته مي شود و به اين سوال كه انرژي خورشيدي چيست ، پاسخ مي دهيم.

بازدید : 106
11 زمان : 1399:2

با رسيدن به انتهاي بهار، وقت آن فرا مي‎رسد كه كولر آبي خود را از خواب زمستاني بيدار كنيم تا آماده خدمت شوند. كولر ابي شامل قطعاتي هستند كه سرعت فرسايش بالايي دارند و در صورت فرسوده شدن آنها، مصرف برق و آب كولر شما به شدت افزايش خواهند داشت؛ بنابراين بايد به طور سالانه مورد بازديد و بررسي قرار گيرند.

بازدید : 28
11 زمان : 1399:2

آسانسور و راه هاي نجات در لحظه ي گيرافتادن (قسمت اول)

با آسانسور قانوني برخورد كنيد!​

باتوجه به قانون بيست­ ودوم مقررات ملي ساختمان، آسانسورها مي­‌بايست حداقل ماهي يك­بار بازديد شوند تا در صورت خرابي قطعه­‌اي، به تعمير يا تعويض آن پرداخته شود. گزارش اين بازديد بايد در پرونده نگهداري ساختمان ثبت و ضبط شود. چنانچه ديده شد آسانسور نياز به سرويس دارد، نگهبان ساختمان بايد دستگاه را خاموش كند و بر روي درب آن در كليه طبقات برگه­اي در خصوص خرابي آن نصب كند. همچنين بر اساس قانون بيست­ و دوم مقررات ساختماني، بررسي و بازسازي آسانسور بايد ساليانه توسط بازرسان متخصص انجام شود كه متاسفانه اين قوانين در بسياري از ساختمان‌­ها اجرا نمي‌­شود و همين موضوع باعث به وجود آمدن خرابي­‌هاي بزرگتر مي­‌گردد.

بازدید : 32
11 زمان : 1399:2

محبوس شدن در آسانسور يك فوبياي قديمي و ترس كهنه است كه از بدو اختراع اين مكعب هيجان‌انگيز همراه بشر بوده و هست و خواهد بود. اكثر افراد فيلم‌هاي ترسناك و اكشن زيادي پيرامون اين موضوع ديده‌اند كه مطمئناً در لحظۀ گيرافتادن، براشان تداعي خواهد شد.

از آتش‌سوزي در قسمت فوقاني كابين تا پاره‌شدن سيم‌بوكسل و سقوط به طبقۀ ارواح! اما بايد اين را بدانند كه اين‌ها تماماً فيلم است و با واقعيت تفاوت‌هاي بسياري دارد. اختراع آسانسور همانند ساير اختراعات بشر، در كنار محاسن زيادي كه دارد، بي‌اشكال هم نيست!

البته بايد زندگي مدرن و جديد شهري را مديون اين چهارضلعي حجيم باشيم كه باعث شد بشر به فكر ساختن ساختمان‌هاي چندين‌ طبقه‌اي بيافتد و آسمان‌ خراش‌هايي بساز كه نماد يك شهر يا كشور شود. در ادامه مي‌خواهيم توصيه­‌هايي به شما كنيم تا در لحظات پراسترس گير افتادن در كابين، به شما كمك كند بهترين تصميمات را اتخاذ نماييد.

بازدید : 37
11 زمان : 1399:2

آبگرمكن در خيلي از خانه ها براي تامين آب گرم مصرفي براي شستشو و حمام استفاده مي شود و جز وسايلي است كه خرابي آن دردسرهاي زيادي را برايمان ايجاد ‌مي‌كند. مخصوصا اگر زمستان باشد. اما بالاخره مانند هر وسيله‌ي ديگري آبگرمكن هم دچار خرابي ‌مي‌شود و به تعمير نياز دارد.

اما ممكن است ديگر هر كاري كه ‌مي‌كنيد، دستگاهتان كارايي اوليه خود را به دست نياورد. تلخي داستان اينجاست كه هيچ چيزي تا ابد عمر نمي‌كند. قيمت آبگرمكن بالا رفته و هنوز نتوانسته ايد خود را راضي كنيد كه دستگاه جديد را جايگزين كنيد. ما در اين مقاله براي شما ‌مي‌گوييم؛ از كجا بفهميد كه زمان تعويض آبگرمكن فرا رسيده و بايد براي خريد دستگاه جديد دست به جيب شويد يا نه.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 49
  • بازدید کلی : 1956
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی